Vuosikymmeniä Finnairin työntekijöitä ja eläkeläisiä id-matkustukseen liittyvissä asioissa palvellut Staff Travel Services (ent. ID-lipputoimisto) sulkee ovensa 23.8.2021. Palvelu siirretään etupäässä Finnairin tytäryhtiöön Viroon, jossa palvelukielenä toimii vastaisuudessa englanti. Tämä koskee sekä loma- että työmatkustusta (ml. miehistönsiirtovaraukset). Staff Travel Servicen puhelinpalvelu suljettiin jo aiemmin tänä vuonna, ja tämän muutoksen yhteydessä myös This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ja This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. -sähköpostiosoitteisiin lähetettyjä viestejä ei enää käsitellä.

Seuraavat yhteystiedot ja toimintaohjeet ovat voimassa 23.8. alkaen: 

1)    Finnairin lentojen paikkatilannekyselyt

  • Finnairin työntekijä: näet tietoja ID-paikkatilannesovelluksesta:https://www.google.com/url?q=https://idavailability.finnair.com/&source=gmail&ust=1630249797361000&usg=AFQjCNHAuixX-2SscpHPh-3j4BM334pWpA">https://idavailability.finnair.com/
  • Finnairin eläkeläinen / muun yhtiön työntekijä: tietoja ei valitettavasti enää välitetä eteenpäin. myIDTravelin hymiöistä näet suuntaa -antavan paikkatilanteen.

2)    Omaistietojen päivitykset

  • Finnairin työntekijä: tiedot päivitetään itsepalveluna Workdayhin, josta tieto siirtyy seuraavan yön aikana myIDTraveliin. Lisäohjeita löytyy Company Hubin ID-Leisure sivustolta ’Dependant registration’ -otsikon alta. Ongelmatilanteissa tee palvelupyyntö Workday HELP:ssä.
  • Finnairin eläkeläinen: lähetä päivityspyyntö sähköpostitse osoitteeseenThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Liitä viestiin id-numerosi sekä syntymäaikasi tunnistautumista varten.

3)    myIDTraveliin liittyvät ongelmat:

  • Finnairin työntekijä: löydät myIDTravelin käyttöohjeita Company Hubin ID-Leisure sivustolta kohdista ”Most common myIDTravel problems” ja myIDTravel user guide”. Ellei ongelma selviä, ota yhteyttä IT Service Deskiin: puh. +358 9 818 4800 /This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Finnairin eläkeläinen: ota yhteyttä Finnairin IT Service Deskiin: puh. +358 9 818 4800 /This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • muun yhtiön työntekijä: ota yhteyttä oman työnantajasi id-matkustuksesta vastaavaan tahoon

4)    Työmatkalla matkustavan työntekijän tai työtä tekevän miehistön mukana matkustava omainen:

  • Finnairin työntekijä: lähetä omaisen listaustunnus (PNR) sekä koneeseenotto-prioriteetin korjauspyyntö sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti).

5)    Lemmikkieläimen paikan varaaminen lennolle:

  • Finnairin työntekijä/eläkeläinen: lähetä varauspyyntö sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Ilmoita viestissäsi listaustunnuksesi (PNR) sekä lemmikin tiedot:

o    mikä lemmikki on kyseessä

o    onko kyseessä kuljetuslaukku tai- laatikko

o    kuljetuslaukun tai -laatikon maksimimitat (pituus x leveys x korkeus cm)

o    kuljetuslaukun tai -laatikon ja lemmikin yhteispaino (kg)

  •    muun yhtiön työntekijä: emme ota varauksia vastaan muiden yhtiöiden työntekijöiltä

6)    Yksin matkustavan lapsen palvelun varaaminen (UM-palvelu)

  • Finnairin työntekijä/eläkeläinen: lähetä varauspyyntö sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Ilmoita viestissäsi lapsen varaustunnus (PNR) sekä lapsen saattajan ja vastaanottajan tiedot (nimi, osoite ja puhelinnumero)
  • muun yhtiön työntekijä: emme tarjoa yksinmatkustavan lapsen palveluita muiden yhtiöiden työntekijöille. Alle 16-vuotias lapsi voi matkustaa id-lipulla vain silloin, kun hän matkustaa yhdessä samanlaisella id-lipulla (stand-by) matkustavan aikuisen seurassa.

7)    Pyörätuolin/avustuspalvelun varaaminen

  • lähetä varauspyyntö sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Ilmoita viestissäsi

o    listaustunnuksesi (PNR)

o    tarvitsemasi liikkumisen avun tarve (vain lentokoneen portaissa vai koko lentoasema-alueella)

o    onko sinulla oma pyörätuoli. Mikäli kyllä, ilmoita onko kyseessä sähkö- vai manuaalikäyttöinen pyörätuoli, sen mitat (pituus x leveys x korkeus cm) sekä paino

8)    Lentolipun takaisinmaksuun liittyvä ongelma

  • ota yhteyttä sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Liitä viestiisi lipun numero.

9)    Downgrade / lipun hinnan hyvityspyyntö tilanteessa, jossa olet ostanut business-luokan id-lipun, mutta olet saanut turistiluokan paikan

  • ota yhteyttä sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Liitä viestiisi lipun numero.

10)    ID-lippuedun tuloveron perintään liittyvä asia

  • Finnairin työntekijä: avaa palvelupyyntö Workday HELP:ssä liittyen palkanmaksuun
  • Finnairin eläkeläinen: ota yhteyttä sähköpostitse id-numerosi ja syntymäaikasi keraThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti).

11)    Lipputilaukset/upgradet poikkeustilanteissa (esim. ulkomaan komennus)

  • Finnairin työntekijä/eläkeläinen: ota yhteyttä sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Laita viestiisi mukaan id-numerosi, syntymäaikasi sekä listaustunnus, jos sellainen jo on.

12)    Lapsi-hintaisen lipun ostaminen sylilapselle tilanteessa, jossa matkustat yksin kahden lippuoikeutetun sylilapsesi kanssa

  • Finnairin työntekijä: ota yhteyttä sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti). Ilmoita viestissäsi oman ja toisen sylilapsen listaustunnus (PNR) sekä sen sylilapsen tiedot, jolle olet tilaamassa lapsi-hintaista lippua.
  • Muun yhtiön työntekijä: emme ota vastaan lipputilauksia muiden yhtiöiden työntekijöiltä.

13)    Ilmoitus eläkepäätöksestä ns. eläkeputkisopimuksessa

  • lähetä kopio eläkepäätöksestäsi sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli suomi). Laita viestiisi mukaan id-numerosi.

14)    Työmatkalipun osto tilanteissa, joissa lippu ei ole saatavissa itsepalveluna myIDTravelissa

  • ota yhteyttä sähköpostitseThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti)

15)    Miehistönsiirtovaraukset

  • ota yhteyttäThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (palvelukieli englanti)

**************************************************************************************************************************************************

After serving Finnair employees and retirees for decades in issues concerning id-travel, Staff Travel Services (also known as ID Ticket Office) closes down on the 23rd of August 2021. Most of the tasks will be transferred to Finnair subsidiary company in Estonia, where the service language is English. This concerns both leisure and duty travel (incl. crew transfer reservations). Staff Travel Service's phone service was closed earlier this year, and together with this change, messages sent to This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. and This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. will no longer be processed.

These contacts and instructions are valid as of 23 August. 

1)    Seat availability on Finnair flights

  • Finnair employee: you may find the information in IDAvailability system:https://www.google.com/url?q=https://idavailability.finnair.com/&source=gmail&ust=1630249797362000&usg=AFQjCNFqdiF5le3n82_3Chq1S15qQRf5Ew">https://idavailability.finnair.com/
  • Finnair retiree / other company employee: the information is unfortunately not available. In myIDTravel you may find estimate situation from the smileys.

2)    Changes in dependants’ names

  • Finnair employee: the changes shall be made as self-service in Workday. The updated information will be transferred to myIDTavel the following night. You may find instructions from Company Hub’s ID-Leisure pages, see ‘Dependant registration’. If you have problems, please open a ticket in Workday HELP.
  • Finnair retiree: send your change request with your id-number and date of birth by email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English). 

3)    Problems related to myIDTravel

  • Finnair employee: you may find myIDTravel instructions in Company Hub’s ID-Leisure pages, see ‘Most common myIDTravel problems’ and ‘myIDTravel user guide’. If the problem is not solved, contact Finnair Service Desk, tel. +358 9 818 4800 /This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Finnair retiree: contact Finnair Service Desk, tel. +358 9 818 4800 /This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • other company employee: contact your own employer’s staff travel department

4)    A dependant travelling together with an employee travelling on duty or with a crew member on duty

  • Finnair employee: send a request to change the onload priority code with the dependant’s PNR by email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English).

5)    Reserving space for a pet in cabin (PETC) or in cargo hold (AVIH)

  • Finnair employee/retiree: send a booking request toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English). In your email inform the PNR code and the details of the pet:

o    type of the pet (e.g. dog, cat)

o    type of the pet carrier (e.g. soft bag, hard box)

o    maximum dimensions of the pet carrier (length x width x height cm)

o    total weight of the pet and the carrier (kg)

  • other company employee: Finnair does not make reservations for PETC or AVIH for other companies’ id-passengers

6)    Reserving unaccompanied minor service for children travelling alone (UM)

  • Finnair employee/retiree: send a booking request by email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English). In your email inform the child’s PNR code and contact information of the person who is to escort the child and the person who is to meet the child at the destination airport (name, address, telephone number)
  • other company employee: Finnair does not offer UM-service to other companies’ id-passengers. A child under 16 years of age can travel with an id-ticket only when accompanied by an adult holding a similar discounted ticket.

7)    Reserving wheelchair/mobility aid

  • send your booking request by email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English). In your email inform

o    your PNR code

o    the mobility aid you need (only on the aircrafts’ steps or in the whole airport area)

o    inform whether you have your own wheelchair or not. If yes, inform if it is electric or manual, dimensions (length x width x heigh cm) and weight (kg)

8)    Problems related to ticket refunds

  • send an email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English). In your email inform your ticket number.

9)    Downgrade refund request in situations where you have bought a Business class ticket but have been appointed an Economy class seat

  • send an email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English). In your email inform your ticket number.

10)    Issues related to income tax deductions on staff travel

  • Finnair employee: open a ticket in Workday HELP regarding salary issues
  • Finnair retiree: send an email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. with your id-number and date of birth (service only in English).

11)    Ticket orders/upgrades in special situations (e.g. international assignments)

  • Finnair employee/retiree: send an email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. with your id-number, date of birth and PNR code (if you have one) (service only in English).

12)    Child fare ticket for an infant in situations where the employee travels with two infants that are eligible for id-tickets

  • Finnair employee: send an email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service only in English) with the PNR code for yourself and for the other infant. Also inform the name of the infant you are ordering the ticket.
  • Other company employee: we do not provide this service for other companies’ employees.

13)    Pension decision regarding special agreements made for unemployment pathway to retirement

  • send a copy of your pension decision by email toThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service language Finnish). In the email include your id-number.

14)    Ticket purchase in exceptional situations where it cannot be done in myIDTravel as self-service

  • contact by emailThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service language English)

15)    Deadheading crew reservations

  • contact by emailThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (service language English).

 

Finnairin Seniorit kerhon tietosuojakäytäntö 25.5.2018 alkaen

 

Finnairin Senioreiden hallitus on EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n pohjalta laatinut tietosuojakäytännön, jonka tavoitteena on suojata kerhon järjestämiin tapahtumiin osallistuvien kerhon jäsenten ja heidän kanssaan tapahtumiin osallistuvien henkilöiden vapaaehtoisesti antamia henkilötietoja seuraavasti:

 

Perustana on, että Finnairin Seniorit kerholla ei ole jäsenluetteloa, joka laissa on määritelty henkilörekisteriksi. Finnairin Seniorit kerää, käyttää ja tallentaa tapahtumiin osallistuvien henkilöiden henkilötietoja vain ja ainoastaan Finnairin Seniorit kerhon tapahtumien järjestelyihin. Finnairin Seniorit hallitus käsittelee ja säilyttää tapahtumiin osallistuneiden henkilöiden tietoja tietosuojalain vaatimusten mukaisesti. Tietoja, joita ei ole tapahtuman jälkeen tarkoituksenmukaista säilyttää, eikä niitä tarvita tapahtuman jälkeen, poistetaan. Tietoja, joiden säilyttäminen määritetään laissa tai sopimuksissa, säilytetään vaaditun ajan. Tapahtumiin osallistuvien henkilöiden tietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille ilman asianomaisen suostumusta.  

 

Kerhon jäsenillä on oikeus pyytää omia tietoja nähtäväksi, pyytää selvityksen häntä koskevien rekisteritietojen keräämisestä, sekä pyytää korjaamaan tiedoissa olevat virheet tai poistamaan omia tietoja.

Meidän kuvia "vuotaa" tältä sivustolta googlelle ja esim. noihin Ateneumin kuviin meillä ei ole julkaisuoikeutta. Tämän takia uusi kirjautuminen.  Tarvitsee tunnukset:     FIMEM         ay101

Ne on samat tunnukset kuin Historiaa osiossa. Tallenna tunnukset selaimelle, niin ei tarvise syöttää uudestaan.

Kuviin

 

Syyslounas 2.11.2017